مقدمه ای بر آموزش نقاشی روی فوندانت

آموزش نقاشی روی فوندانت:  امروزه کیک هایی که به صورت نقاشی شده روی فوندانت ساخته می شوند در میان متخصصین و علاقه مندان به کیک بسیار محبوب هستند. اما خب این اثر هنری که در قالب یک کیک فوندانتی نقاشی شده دیده می شود مسیر پیچیده ای را برای تبدیل شدن به محصول نهایی طی می کند. این آموزش هر چیزی را که برای نقاشی کردن هر طرحی روی کیک نیاز دارید به شما آموزش می دهد. از اینکه چه رنگی روی فوندانت استفاده کنید، تا نحوه پیدا کردن یک طرح روی کیک، و نکاتی در مورد ثابت نگه داشتن دست‌هاستان هنگام نقاشی!!

پس با ما همراه باشید تا با هم وارد دنیای فوندانت های شویم.

آموزش نقاشی روی فوندانت

بهترین رنگ خوراکی برای نقاشی روی فوندانت

شما برای شروع نقاشی روی فوندانت باید با امتحان کردن رنگ های مختلف برند محبوبتان را پیدا کرده و از آن استفاده کنید. در واقع انتخاب بهترین رنگ خوراکی برای نقاشی روی فوندانت کاملا سلیقه ای و شخصی می باشد و هر شخص می تواند نظر متفاوتی درباره این موضوع داشته باشد.

یک نکته بسیار مهم برای استفاده رنگ خوراکی برای نقاشی روی فوندانت ها این است که مطمئن شوید که آنها را با خلال دندان خوب هم بزنید و سپس قبل از استفاده آنها را خوب تکان دهید.

معمولا رنگ های خوراکی تمایل دارد در ته بطری نشسته و به نوعی ته نشین شوند و اگر فقط آن را تکان دهید این مشکل به سادگی حل می شود، در صورت تکان ندادن رنگ بعد از استفاده ابتدایی از آن، رنگ نازک به نظر می رسد و فاقد رنگ واقعی برای نقاشی است. انجام این مساله به ویژه برای رنگ‌های متالیک مهم است، اما انجام آن برای همه رنگ‌های مات نیز قطعا می تواند مفید باشد.

همچنین مهم است که مطمئن شوید مقداری حلال رنگ با مقاومت بالا برای رقیق کردن رنگ و بعد از آن تمیز کردن در دسترس دارید.

گزینه های دیگر برای نقاشی روی کیک شامل استفاده از رنگ پودری یا رنگ ژل مخلوط است. ما استفاده از آن‌ها را برای انجام جزئیات کوچک روی کیک‌ها خوب می‌دانیم، اما به طور کلی استفاده از آنها را برای طرح‌های بزرگ و دقیق توصیه نمی شود.

رنگ پودر + حلال را اگر بعد از خشک شدن لمس کنید، ساییده می شود و رنگ ژل + حلال کمی چسبنده باقی می ماند. در نتیجه ماهیت استفاده از هر کدام از این رنگ ها بسته به سلیقه افراد و نقاشی مد نظرشان می تواند متفاوت باشد.

ابزار مورد نیاز برای آموزش نقاشی روی فوندانت

به غیر از رنگ ها، در اینجا ابزاری که برای نقاشی روی فوندانت نیاز دارید برای شما به صورت لیست گردآوری کرده ایم:

  • کاغذ و مداد
  • تیغ جراحی یا کاتر
  • خط کش و تخته برش
  • و موارد دیگر…

همانطور که در بالا اشاره شد حضور حلالی که برای رقیق کردن رنگ استفاده می شود نیز یک مواد اولیه بسیار مهم به شما می رود.

همچنین در موضوع رنگ ها نیز خلال دندان یا چوب بستنی برای مخلوط کردن رنگ یک ابزار مهم دیگر است.

یک شیشه خالی کوچک یا ظرف پلاستیکی – برای ریختن الکل برای تمیز کردن قلم مو بین رنگ ها

شما به یک یا دو برس بسیار ظریف برای طرح و چند قلمو کمی ضخیم تر برای رنگ ها نیاز دارید. شما می توانید تمام ابزار آموزش نقاشی روی فوندانت را به سادگی از فروشگاه های محلی خریداری کنید. توجه داشته باشید که برای این کار شما به برس‌های فوق‌العاده فانتزی نیاز ندارید، اما مطمئن شوید که قلمو هایتان کیفیت مناسبی دارند و موهایشان مرتب و بدون ریزش است.

آموزش نقاشی روی فوندانت

کیک با پوشش فوندانت

اگر یک پایه عالی برای کار داشته باشید، آموزش نقاشی روی فوندانت بی نهایت آسان تر خواهد بود. هرچه کناره های کیک شما صاف تر و صیقلی تر باشد، کار شما نیز راحت تر خواهد بود.

ما پیشنهاد می کنیم کیک خود را گاناش کنید، زیرا گاناش پایه بسیار سفت تری نسبت به باترکریم به شما می دهد. د. سپس هنگامی که گاناش شما آماده شد، باید کیک خود را با فوندانت بپوشانید.

توجه داشته باشید که فوندانت شما باید حداقل 12 ساعت خشک شود (24 ساعت حتی بهتر است) قبل از اینکه سعی کنید روی آن نقاشی کنید.

بله، این مساله خیلی مهم است!! اگر فوندانت شما خیلی نرم باشد، تنها کاری که در انجام آن موفق خواهید شد این است که کیک خود را با هر نوع روش دندانه دندانه ای کنید و حتی ممکن است یک کاغذ ساده بتواند فرم آن را به هم بریزد.

برای این که مطمئن شوید کیک شما به اندازه خشک شده است باید روی کیک را فشار دهید، اگر نمی توانید انگشت خود را به آرامی روی کیک فشار دهید بدون اینکه اثری از آن باقی بماند (آن را در جایی نامحسوس امتحان کنید)، پس به اندازه کافی خشک نیست.

بعد از تهیه و آماده سازی کیک وقت آن است که تصویر خود را انتخاب کنید. اگر طرح را خودتان می‌کشید، باید آن را روی یک ورق کاغذی بکشید و سپس آن را روی فوندانت قرار دهید.

آموزش نقاشی روی فوندانت

بعد از قرار دادن طرح و پیاده کردن نقشه روی فوندانت زمان نقاشی فرا رسیده است. شما در ابتدا باید قطره هایی از رنگتان را در پالت خود بریزید و آنها را با یک قطره حلال رقیق کنید یا در صورت لزوم با کمی رنگ سفید یا مشکی بسته طرحتان آنها را روشن تر یا تیره کنید.

نحوه رنگ آمیزی شما دقیقاً به الگوی/طراحی شما بستگی دارد، اما اصول اولیه تقریباً مشابه نقاشی های دیگر برروی فوندانت می باشد.

آموزش آنلاین دوره نقاشی روی فوندانت 

شما برای شروع فقط باید خطوط دور طرح را روی فوندانت بکشید تا بتوانید در نهایت به یک نمای کلی از طرح مد نظرتان دست پیدا کنید. سعی کنید در طول این مسیر پرینت تصویر خود را در نزدیکی خود نگه دارید تا بتوانید در صورت وجود تکه‌هایی از خط یا اگر قسمت‌هایی برای دیدن آن‌قدر کمرنگ هستند، به آن مراجعه و از آن کمک بگیرید.

اگر دست‌های ناپایدار یا لرزان دارید، سعی کنید بهترین زاویه را برای نگه داشتن بازوی خود امتحان کنید و در صورت امکان، آرنج خود را روی چیزی قرار دهید. انتخاب شما برای تکیه گاه می تواند هر چیزی باشد فقط ماهیت آن برای این است که فرضا زمانی که برای شاخ برگ یک درخت که در بالای طرح قرار دارد، نیاز دارید دستتان را بالا نگه دارید، باعث به هم ریختن نقاشی شما به خاطر لرزش دست نشود.

برای حمایت بیشتر، نگه داشتن دست راست با دست چپ در حالی که نقاشی می‌کشید می تواند بسیار مفید باشد.

بعد از تکمیل دور های طرح زمان پر کردن طرح می رسد. شما بعد از اینکه داخل نقاشیتان را رنگ کردید باید برای جزییات جزئی از خطوط با ضخامت های مختلف استفاده کنید که قلمو های مختلف در این موقعیت به داد شما می رسند. هنگام تکمیل طرح و اضافه کردن جزییات باید توجه داشته باشید که غلظت رنگ می تواند بسیار مهم باشد، پس حتما برای هر نقطه از شکل رنگ هایی با غلظت مناسب استفاده کنید.

نکته پایانی نیز این که همیشه مراقب قوام رنگ خود باشید، رنگ های خوراکی مورد استفاده در آموزش نقاشی روی فوندانت خیلی سریع خشک می شوند.

سخن پایانی

نقاشی روی فوندانت از آن دسته تخصص هایی است که در عین سادگی می تواند با خلاقیت کیک را تبدیل به یک اثر باشکوه کند. همانطور که در مقاله اشاره شد، رعایت نکات ریزی مانند غلظت رنگ ها و همچنین استفاده از قلم موی مناسب در کنار یک کیک فوندانت به خوبی خشک شده می تواند به کیفیت محصول نهایی بی افزاید. امیدواریم با مطالعه این مقاله طرح ها و نقش های مورد علاقتان را بتوانید به سادگی نقاشی روی کاغذ بر روی کیک های فوندانتی پیاده سازی کنید.

مقالات مرتبط